مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی، حقوق کودک و مفهوم پدیده بی سرپرستی (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی,حقوق کودک ومفهوم پدیده بی سرپرستی (فصل دوم),پیشینه تحقیق مفهوم پدیدة بی‌سرپرستی,پیشینه پژوهش نظریه‌های مربوط به سلامت روان,فصل دوم پایان نامه نظریه تنهایی اجتماعی,چارچوب نظری رضایت از زندگی,پیشینه نظ,|32017076|ukc
یکی از برترین فایل های قابل دانلود با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی، حقوق کودک و مفهوم پدیده بی سرپرستی (فصل دوم)آماده دریافت می باشد .

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی،حقوق کودک ومفهوم پدیده بی سرپرستی (فصل دوم) در 74 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از پیشینه پژوهش و مبانی نظری:

مقدمه
محیطی که فرد در آن متولد شده و زندگی می کند مهمترین نقش را در رفتارهای او در دوران کودکی و عصر جوانی دارد. از آن جایی که کودک مانند دفترچه نقاشی سپیدی می باشد که دست کم در شش سال اول زندگی، همه ی نقاشی ها و رنگ آمیزی ها را ما در آن می کشیم (منظور از ما به طور اخص خانواده است) بنابراین نوع آموزش و پرورش خانواده مهمترین تأثیر را در تشکیل شخصیت اولیه کودک خواهد داشت، البته نباید از یاد برد که کودک پس از این سنین خارج از دایره خانواده، روابطی را در مدرسه با همبازی ها، دوستان و معلمین نیز برقرار می کند و از آنها تأثیر می پذیرد و گاهی بر روی آنها تأثیر می گذارد. بنابراین به طور قاطع نمی توان محیطی را که کودک در آن رشد می کند کاملاً قابل کنترل دانست، البته کنترل بیش از حد کودک هم می تواند آینده ی او را به مخاطره بیندازد. بنابراین بهترین کار این است که کودک با توجه به مقتضیات اجتماعی و تربیتی جامعه‌ای که می خواهد درآن زندگی کند پرورش یابد. (فرجاد، 1371)
خانواده آموزشگاه نخست انسان است، انتقال دهنده ی تمدن ها و فرهنگ هاست. بی شک کودک ارزشها و فضائل اخلاقی و انسانی را از خانواده کسب می کند، در خانواده تکامل و تحول می‌یابد، الگوسازی می کند و در یک جمله می توان این گونه بیان کرد که سلامت و سعادت جامعه در گرو تأمین سلامت یا عدم سلامت خانواده است.

تاریخچة موضوع در جهان
واژة کیفیت زندگی با وجود دارا بودن تعاریف گوناگون از تاریخچه نسبتاً کوتاهی برخوردار می‌باشد. این واژه برای اولین بار در کتاب «اقتصاد رفاه» که توسط اقتصاددان انگلیسی به نام «آرتور سیسیل پیگو » (1959- 1877) در دهة 1920 نوشته شد به کار رفته است، ولی کاربرد گسترده آن مربوط به بعد از دهة 1950 میلادی می‌باشد.
در ابتدا کیفیت زندگی بیشتر به شاخص‌های مادی نسبت داده می‌شد و معرف اصلی سنجش آن «تولید ناخالص ملی » بود، ولی به مرور و با توجه به انتقاداتی که به این شاخص‌ها وارد شد در اواخر 1950 این مفهوم توسط فردی به نام «جی. کی. گالبریث » دوباره تعریف شد و علاوه بر توجه به ارزش‌های مادی، ارزش‌های غیرمادی موجود در حوزه‌های محیطی، سیاسی و اجتماعی نیز در آن لحاظ گردید. (State of theart, no. 1, 2003,9)
در حوزه‌های پزشکی،‌جنبه‌های اجتماعی کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در سال 1948 میلادی و بعد از آن که «سازمان بهداشت جهانی » سلامت را به عنوان «نه تنها نبود ناتوانی و مریضی، بلکه همچنین رفاه اجتماعی، روانی و جسمانی» تعریف کرد معرفی شده بود.در سال 1957 میلادی در ایالت متحده آمریکا، پیمایش سلامت ملی با هدفی فرای مسائل صرفاً مربوط به ناخوشی و ناتوانی انجام شد.
از دهة 1960 به بعد، سنجش کیفیت زندگی و ابعاد آن و نیز روابط بین آن‌ها به یک بعد کلیدی تبدیل شده و بحث جدیدی را در رابطه با تحقیق بر روی معرف‌های اجتماعی آغاز کرد. در حقیقت، ارزیابی کیفیت زندگی از طریق مجموعه متنوعی از معرف‌های اجتماعی با جدیت بسیاری در دهه‌های 1960 و 1970 که دوره کامیابی و موفقیت‌های اقتصادی دور آغاز گردید. (Smith, 1973)
«یکی از پیشگامان تحقیق بر روی کیفیت زندگی در آمریکا به نام «ریموند بوئه » معرف‌های اجتماعی را آمارها، مجموعه‌های آماری و تمام شواهدی می‌داند که ما را در ارزیابی جایگاهی که ما و جامعه در آن قرار داریم و ارزیابی مسیری که بر طبق ارزش‌ها و اهدافمان در آن حرکت می کنیم یاری می‌رسانند.» (Baver, 1966 : 6)
افزایش تحقیق در رابطه با معرف‌های اجتماعی در سال 1970 در حقیقت پاسخی به افزایش تقاضای جامعه برای کسب اطلاعات جهت حمایت از سیاست‌های اجتماعی فعال و عملیاتی کردن (کمی کردن) کیفیت زندگی در جوامع توسعه یافته مدرن، کمک به نمایان کردن تغییرات اجتماعی و سنجش رفاه بشری بود.در سال‌های اخیر، تحقیق کیفیت زندگی یا تحقیق در رابطه با معرف‌های اجتماعی بیشتر بر روی «کیفیت زندگی جمعی » یا «کیفیت زندگی شهری » متمرکز شده است. دو نوع اصلی از تحقیقات در این حوزه را می‌توان اینگونه برشمرد :
1) تحقیقات مرتبط با سنجش کیفیت زندگی گروه‌های خاص (بیماران روانی، سالخوردگان و فقرا و ...)
2) تحقیقات مرتبط با سنجش کیفیت زندگی کل افراد جامعه به منظور ارزیابی نتایج سیاست‌های معین اجرا شده در جامعه (Eyles& Wilson, 2-3)

قسمتی از پیشینه تحقیق:
در تحقیقاتی که به مقایسة دو گروه از کودکانی که در موسسات شبانه‌روزی پرورش یافته‌اند، و کودکانی که در خانواده‌ها زندگی کرده‌اند، پرداخته‌آند (مثل کوهن، راز، 1967، پاراسکوپولوی و هانت، 1971، راجاراکشیما، 1968) در بسیاری از این تحقیقات نشان داده شده است که کودکانی که در خانواده زندگی می‌کنند در رشد و تحول ذهنی و به ویژه در قدرت کلامی برتری دارند، رفتارهای قالبی کمتری دارند و رفتارهای آن‌ها بیشتر ناشی از انگیزه‌های درونی‌شان است. این تفاوت‌ها حتی بعد از این که کودکان خانواده‌ای به یک مؤسسه شبانه‌روزی انتقال یافته‌اند مشاهده شده است. (ماتجک و لانگ میر، 1965، شیب دشوتول، 1965 به نقل از علوی، 1375) اما چنانچه این کودکان در سنین پایین ‌از موسسات شبانه‌روزی خارج گردند و وارد محیط خانواده شوند در این صورت ممکن است بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری آنان در زمینه‌های مختلف به حد هنجار برسد.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
1-2 مقدمه
9 2-2 تاریخچة موضوع در جهان
10 3-2 تاریخچة موضوع کیفیت در ایران
11 4-2 پیمان‌نامه حقوق کودک
13 5-2 اهمیت خانواده
14 6-2 کارکردهای خانواده
16 7-2 اهمیت تماس‌های فیزیکی
17 8-2 مفهوم پدیدة بی‌سرپرستی
18 9-2 علل و انگیزه‌های سپردن فرزندان به مراکز شبانه‌روزی
19 10-2 اثرات فقدان والدین
19 10-2 شیوه‌های مراقبت و پرورش در سازمان بهزیستی
22 12-2 وظایف دفتر امور شبه خانواده
22 13-2 عوامل افتراق نظام حاکم در خانواده و نظام موجود در مراکز شبانه‌روزی
25 14-2 تأثیر شبانه روزی و فقدان‌های ناشی از آن
30 15-2 تاریخچه مرکز قرنطینه
30 16-2 بهداشت روانی
33 1-16-2 بهداشت روانی در دوره نوجوانی
38 17-2 آموزش کیفیت زندگی در سطح فردی
39 1-17-2 ثروت عنصر اصلی کیفیت زندگی نیست
41 2-17-2 واحد کیفیت زندگی در دانشگاه تورنتو
42 18-2 مبانی نظری تحقیق
42 1-18-2 کیفیت زندگی
45 2-18-2 رضایت
47 3-18-2 رضایت از زندگی
48 4-18-2نظریه کنش متقابل
50 5-18-2انتظار
51 6-18-2 نظریه تنهایی اجتماعی
52 7-18-2 نظریه‌های مربوط به سلامت روان
54 8-18-2 چند دیدگاه نظری در مورد نوجوانی
56 9-18-2 نظریات مربوط به نقش
58 19-2 پیشینة تحقیق در ایران
60 20-2 پیشینة تحقیق در جهان
61 21-2 نقش مددکاری اجتماعی در مرکز قرنطینه
63 22-2 بیان چارچوب نظری پژوهش حاضر
منابع